Gekås ger skallebank

Idag va jag på gekås med mamma. Jag har varit jätte sugen att åka dit och nu blev det äntligen av.  Lite halvtaskigt väder, perfekt för en tur till det stora varuhuset som blivit framgångsrik reality-såpa. Och det va fler än vi som tänkte så. Så himla stort det är nu! Och folk va ju som sensommarens blodtörstiga knott! Nu förstår jag att karlarna väljer att stanna utanför haha. Jag fick knuffa och skuffa mig fram mellan kundvagnarna. Tappade suget helt att titta på kläder (lika bra det egentligen).
Jag kom hem med ett par knästrumpor och lite "skönhets" prylar. som jag köpte bara för att. Ångrar iförsig att jag inte köpte den där militägröna jackan, den satt ju rätt snyggt och fanns bara en i min storlek kvar. Men jag har så himlans många jackor nu så den får värma nån annan i höst/vinter.  =) Hade velat köpt ett par nya vardagsskor också men hittade inga som kändes tillräckligt värda priset. Får leta vidare i butikerna här hemma istan istället där det är lättare att lämna tillbaka ett köp om man skulle ångra sig.


Tog och sprang slingan 1 ½ runda och gick ner till kvantum. Det hade ingen tidning så gick tillbaka till Willys eftersom jag fortfarande inte kände för att gå hem. Och trots att jag åt upp glassen igårkväll och visste att vi inte hade någon hemma så köpte jag inte med mig någon ny! Woho! Jag kan känna att självdisciplinen börjar ta sig (ta i trä).

Nu sitter jag och tuggar på min sista våffeltoast och halvglor på Bonde söker fru.

Mackrill i tomatsås, ananasring, sweet-chillisås och ost på ena toasten och på den andra getost och rödbetor. Riktigt gott!

Ska ta och se om jag hittar nått kul på Kanal5play... Kanske senaste avsnittet av Lite sällskap =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0