Rock a Doodle


Svenska versionen


I filmen läser Edmund (en riktig pojke) en saga om en Elvis-liknande tupp som aldrig missat en soluppgång. En morgon upptäcker tuppen att solen går upp utan sång och lämnar då gården för att göra karriär inne i staden. Men solen kommer inte tillbaka till gården. I verkligeheten är det storm och Edmund försöker få den att sluta genom att ropa tuppens namn, Chanticleer. Edmund blir förvandlad till en katt och man får följa med in i en animerad värld. En elak uggla vill göra allt för att tuppen inte ska återvända eftersom han hatar solen och det blir ett riktigt rockigt äventyr!

Älskade den här filmen när jag va liten! Karraktärerna är så roliga. Hyrde nästan alltid den när jag va sjuk. När jag väl hittade den här sent i gårkväll kunde jag inte hålla mig från att titta egenom alla klipp på youtube. Kände igen alla scener och låtar, trots att jag denna gång såg den engelska versionen. Och till skillnad från andra filmer man sett igen efter att det gått ett par år så känns den lika fartfylld och spännande som då.
Tänker mig mig själv ihopkurad under en filt i soffan med ett glas nyponsoppa och svidande blick. Snacka om flashback!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0