Hemmafix och Götet

Vinnie har sovit i natt!! Folkets jubel!
Vaknade jag av mig själv och satte mig upp i sängen prick klockan 9.00 då alarmet gick igång!
Somnade dock nån gång efter halv 3 men det va mer sömn än jag haft på länge! Och idag fick jag tummen ur r*ven och köpte insomnings tabletter!! Ska bli intressant att se hur det går med sova hädanefter!

Idag har jag varit lite finurlig.
Mamma skulle slänga vårat gamla tv-tidningsställ. Jag tänkte att det borde väl få plats under mitt nattduksbord men inte då. Det va för brett...
Så va gör man? Man kortar ner det såklart ^^
Passade in perfekt under sen. Fick dock ta bort den lilla "spjäl hyllan" som satt i nattduksbordet men den har jag satt upp på väggen så att jag kan hänga mina örhängen! Blev riktigt bra faktiskt! =)


Jag hittade en rostig såg i garaget


Nu passar den som handen i handsken under nattduksbordet


Ser kanske snett ut men det är jag som tagit kortet orakt



Jag åkte med Anna Göteborg för att hämta hennes pappa som vart i Falund och haft det trevligt i en vecka. Vi åkte lite tidigare så att vi kunde kika lite på vad rean hade att erbjuda hehe. Men först åt vi på Subway!! Fy fan va gott det är! Mmm vill ha en nattmacka från subbe nu!

Jag hittade faktiskt en hel massa saker på rean!
Kom ut ifrån Monki med två fodralklänningar och en body (min första) men endast 176 kr mindre i plånkan.
Kikade in en sväng på Bikbok som jag lyckades få tag på en klänning och den visade det sig vara halva reapriset på! Roligt när man hittar saker i affärer som man inte har hemma liksom.
Svängde in en snabbis på Rut.mfl (namnet haha) och grabbade tag i ett par svarta "glanslappade" leggins också när jag ändå va i farten.
Så nu har jag nått att ha på mig på Essas födelsedagsfriane i helgen :) Och kanske nånting till afterworken med kurorten på Oscars imon också.

Nordstan stängde klockan 20 så då hade vi en timma kvar innan Annas far skulle komma med bussen.
Vi köpte med oss lite från Espresso house och satte oss en stund och bara tjöta.
Hade känslan av att titta under saltvatten i ögonen och nosen va snustorr så jag kände mig både trött och sjuk. Då blir jag lätt fnissig hehe.
Annas pappa skrattade gott när han fick se oss. Kan ha varit för att vi hade gömt oss bakom glasdörrarna bakom en sophink!
Resan hade iallafall gått bra. 9 timmar tog det att åka från Falund! Så jag ska väl inte klaga på 7 timmar till Stockholm. Pappa vill föresten att jag skulle dra med mig Vanessa upp i sommar. Hoppas det kan bli nått med det :)


Jag och min shopping


Anna kröp in i sin luva och mumsade muffins


Jag stod och tryckte mig mot de skeva fönstren.. Why?

När jag kom hem så stog det en Volavang i kylskåpet! Gud va gott! Inte så vanligt att man äter det längre. Vet inte hur många som vet vad det är ens haha :P Imon ska jag ha den till lunch efter min träning! Om jag orkar komma iväd dit villsäga.

Nu ska jag ta och lägga mig. Har tagit 2 insomningstabletter. Jag är lite feg hehe.
Godnatt och sovgott!!

Kommentarer
Postat av: tess

Vilken duktig hemmafixare du är Vinnie! Martin Timell & Äntligen hemma nästa?? :D Hihi. Jag vet vad volevang är (stavas tydligen vol au vent) men det är gott för det ;p Speciellt med svampstuvning! MUMS. Hoppas ni hade det bra i götet :) Puss

2010-01-29 @ 10:12:46
URL: http://tellusss.blogg.se/
Postat av: Anna

ÅÅÅÅH VOLAVANG! Det har jag typ ätit en gång i mitt liv och det var hemma hos dej med svampstuvning i.. Kan vi inte göra det nångång?? Pliiiiz!

2010-01-29 @ 10:55:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0