Otillräcklig

Så dum man är när man tror att man tänker smart och tror att man kan vara någon till lags.

I 3 veckor har jag tagit hand om hushållet och mig själv på egen hand.
Jag har städat varje torsdag så som jag har blivit upplärd. Dammat, damsugit, tvättat golvet och gjort toan fräsch.
Försökt hålla det så rent och snyggt som möjligt. Lämnat saker till återvinningsstationen för att bli av med onödigt skräp. Rensat i lådor och sorterat. Plockat bort alla julsaker på vinden och stält fram allt annat. Strukit dukar och lagt på borden. Vattnat blommorna och handlat för att det ska finnas allt de vill ha hemma.
Lagade deras önskade lunch för att de skulle slippa laga mat det förrsta de gjorde när de kom hem.

Jag försökte tänka på allt så att det inte skulle hitta nånting som jag inte gjort.
Självklart hittar mamma alltid nånting. Den här gången handlade det om tvätten.
Jo. Jag har tagit hand om tvätten också. Jag tvättade alla deras smuttskläder så att de skulle ha rena kläder och underkläder.
Men jag har inte tvättat nånting utav mitt eget eftersom jag inte behövt något av de kläderna jag använt. Jag har sorterat och lagt i tvättlådorna för att man kanske kunde tvätta både deras och mina samtidigt. För att spara tid. Jag har faktiskt inte bara suttit på min röv i 3 veckor.

Jag ska här ifrån så att jag slipper tänka på att vara någon annan till lags. Som säger att de uppskattar det man gör men som egentligen bara letar efter fel.
Så dum man är när man tror att man tänker smart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0