Shopping i Halmstad

Igår blev det ett litet besök i den lite större Halländska staden, Halmstad. Bängan (Anna B) plockade upp mig i Tvååker. Ska tillägga att jag återigen hade tur med bussen då både jag och den var försenad!

Bängan skulle träffa sin blivande chef så jag gick för att leta upp "Myrorna" under tiden.
För mig som är van vid att mest hitta gamla torgetkläder i secondhandbutikerna hemma så kändes det lite som att komma till himlen! Bängan mötte upp mig när hennes möte var färdigt.
Gick runt ett bra tag och tittade på allt roligt knäppt från olika årtal. Nån gång ska jag dit igen och pröva massa kläder bara för skoj!
Det va mycket som jag skulle vilja våga köpa men jag köpte bara en enkel T-shirt och en söt liten väska. Bängan köpte en tygpåse med 4 olika sortes roliga örhängen. Ett par var en svart boll med vita prickar och en vit med svarta prickar. Jag fick den vita, som när man var små och delade kompishalsband, haha!


Fotboll i örat?

Vi hade börjat bli lite hungriga och vill bli mätt men inte fattig så är "Pasta huset" som står på stora torg ett säkert kort. För ynka 30 spänn (det räcker med en liten skål) får man perfekt kokt pasta med olika sortes såser att välja mellan. Jag tog sås med ratatouillegrönsaker och Bängan tog kryddig köttfärsås! Gottens!



Innan vi åkte hem gick vi in på H&M som hade endel rea. Där hittade jag ett par fräcka skor för halva priset. Ett utav mina nyårslöften i år är att jag ska vara mindre snål mot mig själv så jag köpte dem. Slängde in ett par "luffar" vantar när jag ändå va igång. Fixade ett nytt medlemskort och höll på att gå utan att betala! Man började bli trött och det va dags att åka hem till Bängans mamma där det väntades kaffe och nybakade bullar. Så himelskt gott! Om mamma och Tom har tur kanske de får hemmagjorda bullar när de kommer hem hihi.

Nu ska jag packa en påse och sticka till gymmet för att träna lite tänkte jag! Måste hålla vad jag lovat mig själv ett litet tag iallafall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0