Fredag och helg

Jag drömde aldrig om att jag var en Avatar.
Men har drömt en hel del. Minns inte nu längre lika tydligt som när jag precis vaknade.

Hör att kaffet är färdigbryggt men jag har en liten katt i knät så jag vill inte resa mig.
Hon ligger och "snuttar" i filten som vi kallar det. Hon liksom snurrar tag i en bit och suger och trycker med tassarna. Det har hon gjort ända sedan vi fick henne. Men det är bara på ena sidan av filten, den mjuka "håriga" sidan. Antar att materialet påminner henne om när hon diar sin mamma. Hon kan hålla på i egigheter så jag får snart lyfta bort henne. Det gör henne ingenting, hon bara fortsätter ändå.
Våran andra katt Pärlan (R.I.P) snuttade i ens kläder istället så man är ju lite glad att Puzzla håller sig till endast en sidan på två par filtar hehe.
Så förtvivlad hon var när vi en dag hade slängt ner filtarna i tvätten och lagt fram ett par andra. Hon letade överallt efter dem. Stackarn!


Puzzla snuttar i mitt knä.

Nu va hon tydligen klar, så då va det dags för kaffe!
Här dricks det Gevalia kaffe.
Hemma hos min pojkvänn i Stockholm blir det kaffe ur små nespresso kapslar. Även om man kan välja om man vill ha stor eller liten kopp så tycker jag att en stor är för liten! Jag dricker ju två stora koppar kaffe när det är så dags. Därför brukar jag ta en stor och en liten på kapseln, vill ju inte slösa på deras fina kaffe! Men då blir koppen iallafall helt lagom stor, speciellt om man tar och värmer lite mjölk i mikron och har i.

Innan jag och Anna gick på Avatar igår så gick vi och käkade pizza på Campino.
Jag tog en Disco och Anna en Caprisosa. Jag var jätte hungrig så det slank ner rätt fort!
Eftersom vi hade tid över och bion började först 21.15 så gick vi och köpte lite godis.

Jag va mätt men samtidigt så sugen på godis eftersom jag inte ätit lösgodis sedan innan jul. Därför åt jag snart upp mer än hälften när det bara va en kvart in i filmen. När halva filmen gått kände jag hur jag började må illa. Usch... Man ska nog dela på en pizza om man ska äta det innan en biofilm haha. Ska tänka på det nästa gång!

Gud va man såg rolig ut i 3D glasögonen. De kändes ju rätt coola att ha på sig men man såg ju helt galen ut!


The Lady Gaga style

Kommentarer
Postat av: tess

Snygga brudar! :D

2010-01-22 @ 17:30:12
URL: http://tellusss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0