Avatar i nästa liv

Kom precis hem efter att ha sett Avatar på bio. Med 3D-glasögon och allt.
Har tagit en hel del djupa andetag innan jag kunnat sätta mig ner här och skriva normalt. Hjärtat slår fortfarande så fort att jag nästan darrar när jag skriver.
Det här är en film som utan 3D skulle ge mig minst lika hög puls.
När jag såg trailen så va min första tanke att allt som är gott smakar illa när det blandas. Men den här blandningen är perfekt! Flygande drakar och andra fantasifulla djur i en färgstark miljö tillsammans med gigantiska robotar. Allt som jag gillar. Romantiken och actionscenerna är i perfekt balans genom hela filmen. Det här ÄR den mest fantastiska, häftiga, färgsprakande science fiction film jag någonsin sett. Det starka budskapet når verkligen fram. Biobesöket var mer än värt pengarna... för vissa fler än en gång eller hur Anna? ;)

Jag är helt uppfylld av en längtan att få leva i denna animerade värld och bo tillsammans med na'vi-folket. Vill bara lägga mig och drömma mig bort dit allt hör ihop, har ett band. Lämna alla materiella saker jag har och flytta upp i en trädkoja och sova under bar himmel. Våran natur är också fantastisk. Jag önskar att jag var bättre på att uppskatta allt vad moderjord gett oss. Jag vill lära mig ta tillvara på varje del av livet... Inte bara nu för stunden. Det finns så mycket mer än bara det som är nu. Tyvärr så är jag så full av tankar att jag tror att det kommer ta ett tag innan jag somnar.

Nu ska jag iallafall sluta för jag skulle kunna sitta och skriva i timmar. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0