Spola städningen?

Håller på att städa inne på toaletten! Städar häldre på toa än damsuger och tvättar golven. Jag tycker om när man verkligen ser resultat och det gör man på toan när allting skiner! Undrar hur rent det egentligen är då överrallt... Städa gör man kanske för att det ska bli fint men skulle man strunta i det eller alltid slarva så blir det väl en "hälsorisk" med tanke på alla baktierier och äckel som trivs då. Tittade inte så mycket på de där tanterna i "Rent hus" men man fattar ju poängen med städning efter ett avsnitt.

Man borde göra städningen lite roligare. Härom veckan så städade jag ju mitt rum med musik på högsta volym och i högklackat! Och att rensa i skåp och lådor är perfekt när man inte har nånting at göra en tråkig dag då man helst håller sig innomhus.
Att städa är absolut inte det roligaste jag vet men samtidigt som det är "tråkigt" så är det alltid en form av "lyckokänsla" när jag ser hur fint det blir! Lite hat-kärlek det där... Man får ta städningen med en klackspark helt enkelt... eller med klackarna på iallafall.



Nån som har tips på "roligare" städning?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0