Jag är en fegis!

Jag har suttit här nu och tittat efter en resa till Barcelona till i Maj månad. Vädret här hemma gör ju att det inte går att tänka på annat än att få resa bort till sol och värme! Och när man har vänner som bor där nere som man inte träffat på skit länge så är det ju ingen snack om saken. Det är ju bara att ge sig iväg!

Hittade en jätte billig tur/retur resa med Scandinavian Airlines som avgår ifrån Köpenhamns flyplats.
Men precis när jag skulle trycka på boka så kom en våg av osäkerhet över mig. Hjärtat började slå hårdare och snabbare i mitt bröst och jag hörde en röst i huvudet som sa: Du kommer aldrig våga. Du är för feg.

Vad är det värsta som kan hända, tänker ni?
Jag tänker på allt som skulle kunna hända och allt som jag skulle göra galet! Och att jag kommer göra bort mig! Att jag kommer hamna på helt fel ställe! Om jag missar flyget, vad gör jag då? Eller ännu värre, går på fel flyg! Tänk så gör jag nåt galet så att jag får polisen efter mig och jag inte kan förklara nånting?
Det är kanske fel att kalla mig blyg. Jag är paranoid!

Var ju inte alls längesen som jag vågade ta mig in till Martins föräldrar och åka T-bana själv i Stockholm för första gången. Okej när det var i Tensta till Centrum. Gå på på ett ställe och av på nästa liksom. Men att efter två och ett halvt år utan att ha vågat ta T-bana ifrån busstationen till Sollentuna är ju skamligt!
Och jag skäms. Känner mig så himla töntig.

Men det är just därför som jag måste göra den här resan. Jag ska spänna ögonen i och ta tjuren vid hornen.
Fara? Ha! Jag skrattar faran mitt i ansiktet, Mohahaha!

Simba är minsann inte rädd för faror han inte. Trots att han behöver öva på sitt rytande.


Jag SKA åka till Barcelona. Bara för att jag ska vinna över min rädsla och paranoia.
För vad är det värsta som kan hända? Egentligen?

Kommentarer
Postat av: Anna

You can do it, put your ass into it ! Lalala ..

2010-02-03 @ 07:13:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0