Alla dessa serier!

Jag önskar faktikst att jag skulle orka att titta mer på tv. Att orka följa serierna som går där.
Nu när jag mår såhär skit så är det så himla skönt att krypa ner i soffan och bara glo.
Tyckte "Grace anatomy" var helt okej idag. Har inte riktigt tagit mig tid att verkligen titta på det. Har lite svårt för sjukhusserier. Men det va bra. Och House är ju verkligen en man för sig!
Sen tittade jag på "The big bang theory" är ju hur guld som helst. Skönt att ha en ny komediserie som "that 70's show" som man tittade på mkt förrut.



Jag och min syster har inte varit speciellt bortskämda med en massa tv-kanaler. Hade bara svt 1 och 2 och 4:an när jag växte upp. Det va rätt nyligen som vi skaffade box. Men tack vare det kändes det som att jag lärde mig vettigare saker. Och sedan vi fick alla dessa kanaler tittar jag mindre på TV nu än jag någonsin gjort.
Fast i serier på TV kan man lära sig ett och annat! Och det gjorde det så mycket roligare att komma hem till någon med en massa kanaler. Man tyckte de hade det så himla lyxigt! Säkert därför jag tycker det är så spännande att se vad det finns för kanaler på hotell hehe.
Jag var alltså inte den roligaste att diskutera serier/Tv med.. och det är jag väl fortfarande inte.
Jag har aldrig följt "Sex and the city" tjejerna, "Prision brake" eller "Desperate houswifes".



"Rederiet", "Tre kronor" och "Skilda världar" var därimot de svenska drama serierna som man tittade på och följde rätt duktigt när de gick. "Dokton kan komma", "Lilla huset på pjärinen" och "Dr Quinn".
Åh "Sunsetbeatch" haha! Gud va fast man va i det. Jag överdriver ju nästan inte heller när det kunde gå 2 veckor utan att perosnerna lämnade rummet utan att ens kommit till saken! haha de kom aldrig nånstans de där! Och tomten va far till alla barnen.



Jag och min syster älskade "Beaty and the Beast" som jag sett att de sänder igen!
Arkiv X, åååh Mulder va ju så snygg och Scully så korkad att hon aldrig tog honom på allvar trots allt sjukt och övernaturligt som de va med om!

Komediserier som "En fyra för tre" minns jag lite smått och "Rena rama Rolf". Det är väl därifrån min syrra kallar mig Nisse kan jag tro, "Nissepisse päronpung".
Får ju absolut inte glömma "Tredje klotet från solen" som man satt och tittade på tillsammans med familjen. Så sjukt kul! Seindfeld va ju verkligen en av de första serier i sin kategori!
Nu när man har 5an förstår man varför "Vänner" alltid varit så poppis.



Vi va hela familjen rätt bra på att följa 24 och Lost hann jag nog se de flesta avsnitt ifrån 1-2 säsong. Sen blev det för invecklat. Försökte och ville följa Heroes men det sket sig efter att jag missade avsnitt 11 eller nåt. Ska försöka ta egen alla avsnitt en vacker dag hade jag tänkt!

Sen har vi ju alla dessa reality serier!
Det är väl Robinson som man minns och följde mest när det startade på svt1... eller va det på svt2?
Big brother kunde man få chans och se om man var hemma hos en kompis.
Men jag gillar inte när folk blir fulla, bråkar och hamnar i säng med allt och alla för att sedan vara den som vinner storkovan. När det varit bråk i verkligheten istan har jag aldrig varit den som är nyfiken och vill gå fram och titta vilka som bråkar. Jag har alltid velat därifrån då. Jag har aldrig gillat när nån är elak eller gör narr utav nån annan. Mår illa då. Ändå följde 1-2 säsongen av "Paradis hotel".
Fast när "Mammas pojkar" kom på TV zappade jag så fort jag kunde!
Lite lugnare serier som "Bonde söker fru" och "Ensam mamma söker" passar väl mitt sinne bättre.

Dark angel (Där jag såg söta Jessica Alba första gången) Puffy och vampyrerna, Medium, Ghost whisperer...
CSI miami, Coldcasetundera... Listan blir ju så jäkla lång!



Jäklar va det har funnits mycket! Trode aldrig när jag började på inlägget att det skulle komma upp såhär många serier i mitt minne! Är visst inte så dålig på TV ändå... bara att följa serierna! Och jag uppskattar de stunderna som jag lyckas hamna vid tv då ett serieansnitt börjar.

Jag har kommit fram till tre saker.

1: Att jag gillar film bättre än serier. Visst, en serie har sina fördelar då de kan hålla på länge som helst och de tar inte slut efter 2-3 timmar. Nackdelen är att de kan hålla på hur länge som helst, i flera år, vilket för min del blir svårt att följa eftersom jag tröttnar tillslut.

2: Det finns så himelsk många serier som jag skulle vilja se varje avsnitt på. Och jag som precis kommit in i "Dexter" tycker det är tråkigt att det ska ta sån tid innan nästa säsong börjar.

3: Jag kommer säkert alltid vara den som är tråkig att prata tvserier med. Eller TV överhuvudtaget.
Men då får det vara så. Jag följer ju inte Idol eller Melodifestivalen som börjar snart heller!
Jag känner mig så tråkig och utanför men varför egentligen? Ska jag titta på allt det här bara för att alla andra gör det så att jag kan passa in? Jag kan visst tycka det är kul, ibland. När jag väl hamnat vid tv:n så är det inte sällan som jag fastnar där.
Men jag känner att jag inte måste se allt för att hänga med. Det är egentligen nästan bara att läsa tidningen eller lyssna när alla andra pratar om vad som hände i förra avsnittet av "Uggly betty". Som också är en serie som jag gärna hade velat följa.

När jag flyttar hemifrån tror jag inte att jag kommer ha någon TV.
Nu för tiden så finns det så många gratis sidor som man kan gå in på och hitta serier eller program flera veckor efter att de visats. Det är jätte bra för mig. Då behöver jag bara passa in tittandet efter mina egna behov.

Finns det några serier som du minns eller som du tycker är bra? Komedi, sience fiction, animerade?
Vad hette den serien med hon jobbade på ett bårhus och kunde förändra tiden?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0