April 23, 2010

Nu har jag loggat in på mitt studera.nu konto!
I måndags va jag nämnligen inne en sväng hos en studieväglerare. Jag ville ha hjälp med vilka ämnen jag skulle kunna läsa upp på komvux. Jag hade tänkt göra det eftersom jag saknar själva klassgemenskapen (mkt tackvare resan till Prag med kulturklassare) men vet inte om jag vill plugga vidare till nånitng speciellt.

Hon tyckte dock att det kunde vara ett bortkastat år om jag hittade en utbildning som inte krävde fler ämnen och började fråga mig vad jag tyckte om. Och jag förklarade att jag gillar ju att röra på mig, skapa och pyssla med saker. Att jag skulle vilja göra nått annorlunda fårn den utbildningen jag har idag.

Fritidspedagog. Det va vad hon tyckte jag skulle passa till! Fanns i Halsmad och Borås. Egentligen va sista anmälningdatumet passerat men vi såg att det fortfarande låg ute så efter att ha läst lite vad utbildningen innebar så gick jag med på att söka! Och det känns hur bra som helst! Ju mer jag tänker på det ju mer hoppas jag att jag ska bli antagen. Helst i Halmstad. Wiiie.. jag har hittat en av alla vägar att gå! Hoppas det inte är en återvändsgränd bara..


Jag försöker få tag på Vanessa. Vi ska på afterwork ikväll sa vi igår men jag får inte tag på henne =/ Vill jju va där i tid så man får plats! Har länge velat gå på cheers and beers afterwork.. aen öl och få buffé är ju inte helt fel!
Till lunch tog jag därför bara och gjorde en lätt sallad med rök lax och mini plommontomater! Blev riktigt gott med en klick utav världens godaste räksallad från håstenshallen!

Får väl se vad som händer sen ikväll. Jag börjar inte jobba förrän klockan 15 imon i tvååker. Slutar dock inte förrän klockan 15 på söndag! så jag skulle gärna vilja hitta på nått sköj ikväll om det går! Anars får det väl bli nått i soffan.

Nu blir det kaffe! Och en smoothie blir det nog också ^^

Hej sålänge!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0