Varm kallsup

Gud vilken dag! Börjar med det senaste nytt.

Jag tog strandpromenaden och genom stan nu när jag skulle hem efter jobbet och fick se en ung tjej stå lutad över nånting som såg ut att vara en röd sportväska. När jag kom närmare upptäckte jag att det va en gammal tant i röd jacka som tjejen förgäves försökte få upp på benen!
Jag hoppade av cykeln och sprang fram för att hjälpa till. Tjejen som var tantens personliga assistent kan inte varit gammal och hon var förmodligen chockad för jag fick inte ur så mycket av henne om vad som hänt.
Såg tantens rullator stå högst upp i en backe så hon måste ha ramlat bakåt och det var ett stort jack som blödde i hennes bakhuvud eftersom hon slagit i asfalten ordentligt. Hon var vid medvetande men väldigt vimsig och tillslut fick vi henne att stå upp. En bil körde fram och det visade sig vara min kolega från kurorten och hon sa att hon kunde köra de båda till sjukhuset. Tanten var så ängslig för att hon "var till besvär" och ville bara hem men efter övertalning så satte hon sig i bilen och jag kunde cykla hem! Stackars båda två måste jag säg!

Jag var en riktig klant på jobbet idag.
Hade en man på tångmassage och han va en trevlig och allmänt trevlig gäst. När jag var klar med massagen så frågade jag om han ville ha mer varmvatten i karet och det ville han. Så jag vrider på och lyfter slangen.. SPLASH!!
Varmt vatten rätt in i munnen på honom! Snacka om att få en varm kallsup!
Ibland är man ju smidig haha...

Åh just det! Jag ska jobba på riktigt imon på stadshotellet! Anna ringe innan och frågade om jag ville jobba och som det lät på henne så förstår jag att de behöver all hjälp de kan få om de vill ha mig ;P Nä hehe.. Kul ska det bli iallafall tycker jaaug!

Nu ska jag äta potatis och purjolöksoppa! Ska bli gött, även om det inte är grillat!
Många som grillat i helgen tro? Har luktat ljuvligt från alla håll när jag cyklat hem på kvällarna iallafall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0