Kulglass=Vår

Vilken bra dag det varit idag :D Mått toppen!

Idag så va det dags igen för att gå "brevid" på städ igen.
Jag mötte upp en lite krasslig Anna och vi gick ner till stan i strålande (dock inte så varm) soluppgång.
Vi började att göra schnyggt i förrådet och sen va det dags att ta hand om alla rum. Ibland fick jag ta sängen och ibland toan. Gjorde några rum själv också, kul!
Blev jätte glad när jag fick höra att de vill ha kvar mig under sommaren ^^ Så nu har man fixat det, så det känns skönt. Ger lite ro i själen.
Låter kanske konstigt att jag är så glad för att fått ett städjobb men det är faktiskt inte så farligt!
Jag tycker om att plocka, göra rent och snyggt och se resultat. Jag behöver lite miljöombyte och lära mig nått nytt. Plus att jag får ju chansen att jobba med mina två bästa vänner, äta goda bacon till frukost och det blir väl tillgång till skön bassäng också så småningom!

När arbetsdagen va slut så tog vi vårens första kulglass i bägare på torggrillen och satte oss på kyrkomuren där ingen skugga nådde fram. Jobbiga tankar kunde inte störa och jaqg njöt av stunden bakom mina stora solglasögon.


Anna A, Anna B och jag tar vårens första glass 2008. Gissa dag? 9/4!


Nu ska jag strax gå och tvätta tänderna och fejjan och krypa till kojs.
I helgen ska jag göra en heldel spa-behandlingar så det kräver sin sömn för att orka vara på top!
Och det ska bannemig bli en svängom på gymmet nu. Är det fint väder när jag slutar så tar jag en spring längst havet först. I need it so bad! Känner att hela kroppen behöver stärkas upp nu och det är bäst att passa på när man börjar känna sig uppåt för då sjunker man nog inte ihop lika snabbt mellan varven.

Godenachten folket!

P.s Theo, jag är ledsen att jag av en slump (jag lovar att det inte va med flit) hann före dig. När nästa avsnitt kommer så kan du få skicka det till mig efter att du har sett det! Jag lovar att inte tjuvkika före ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0